Fredagen den 11/6

Förrförra fredagen bestämde jag och Sofie att vi skulle träffas och när jag precis skulle köra så får jag ett samtal från min bror. Han ville att vi skulle vara fyllechaffisar, nåt som jag trodde skulle bli roligt eftersom det var det sist jag var fyllechaffis. Så vi gick med på det och att vi skulle få köra en annan bil från Glimåkra till Kristianstad. När vi kommer dit så är det fullt hus och typ alla var sketafulla , högljudda och allmänt skämmiga. Och bilen jag skulle köra var en gammal skruttig Volvo som knappt höll ihop. Den hade ingen fungerande fläkt så vi var tvungna att ha fönsterna lite nere för de inte skulle imma igen, nyckeln gick att ta ut och bilen kunde vara igång ändå, det tog evigheter för den att accelerera så man fick räkna med att det skulle ta den dubbla tiden ungefär än vad det vanligtvis gör.

Och sällskapskapet var inte så mycket bättre. Först och främst fick det bara plats med tre passagerare till i bilen men alla skulle tvunget med så det blev fem passagerare istället: Teddy, Sandra, Sandras lillasyster och två killar, varav de tre sistnämnda är i min ålder vilket gjorde att Teddy blev som en liten tonårskille….djävulskt jobbig!! De satt och skrek och gapade hela vägen och muckade med en så fort de fick chansen (förutom Sandra som var lugn hela tiden). Skruttig bil och dåligt sällskap (förutom Sofie) är ingen vinnande kombination!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0