Kärringar, kickboxning och Lady Gaga :)

Igår var jag på vårdcentralen i Osby för att kolla mitt myggbett på benet som jag snart haft i ett år. Först och främst ringde vi dit och hon som svarade var helt säker på att jag skulle till distriktssköterskan för att hon kan sånt. Så vi åkte dit och jag gick in där, sa hur det låg till och visade myggbettet. Hon kollade på det i 2 sekunder och sa sedan att hon kan inte bedöma sånt utan vi får gå till en doktor istället...hade nu kärringen i telefonen gått med på att ge mig en tid till doktorn istället för att övertyga mig om att jag skulle till idioten som inte kunde såna saker så hade vi sluppit den här onödiga extraresan till Osby.

Och när man är förbannad brukar kickboxning vara en bra medicin. Tesse och jag var på F&S igår för att träna kickboxning. Det är riktigt roligt faktiskt om man inte tänker på hur jäkla jobbigt det är. Finns en viss del i träningen där man ska ställa sig mot ett annat par, man slår på den man kom dit med och sen går man över till andra sidan och slår där. Ända sedan Tesse och jag började där är det ett par jag uppmärksammat och försökt komma mittemot, och det var inte förrän igår vi faktiskt gjorde det. Så det var lite extra roligt igår :)
Idag är det basjympa och core på schemat :)

Älskar den nya videon från Lady Gaga och Beyoncé oavsett vad folk säger. Man ska inte ta allt så jävla allvarligt, den är bara på skoj. Och låten är jäkligt bra.
Inte sett/hört den? Så kan vi ju inte ha det, här är videon :)


Lady Gaga feat. Beyoncé - "Telephone"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0