Påsken, Wii, Core och pappas födelsedag!

I år införde jag en ny tradition här hemma genom att ge mamma och pappa ett varsitt påskägg. De blev nog gladare än vad jag blev känns det som :) Alltid lika roligt att ge dem nånting jag vet att de vill ha!
På påskafton blev det fullt hus när släkten kom hit, alltid lika roligt att träffa dem. Pappa drog med mig, Sven (min morbror), Ulf #1(min kusin), Ulf #2(min kusins man) och hans unge Isak med ut att gå. Pappa sa att gå till kyrkogården som ligger ungefär 2km härifrån är för långt att gå till med en barnvagn. Så han drog med oss ut på en jäkla runda som blev sammanlagt ungefär 8-9km lång! Ja, för att gå till kyrkogården hade blivit för långt :P:)

Efter påsken var Sofie här och hade sitt Wii-spel med sig, vi hade bestämt sedan innan att alla tjejerna (Tesse, Sofie, Mimmi och jag) skulle träffas nån dag samma vecka så hon lämnade kvar Wii-spelet hos mig. Spelade som en jävla dåre med mamma i en och en halv vecka, lyckades bli pro i det mesta och även ha rekord i det mesta innan Sofie fick tillbaka det. Mamma gav sig tusan på att hon skulle bli pro i bowling bara för att få stjärnor på sitt klot, till slut fick hon det och så stolt har jag inte sett henne på länge. :) Så fort hon pratade med nån så var hon tvungen att oja sig lite (för spela bowling tre dagar i sträck resulterar i extrem träningsvärk) och när nån frågade hur det var med henne så var det ständigt samma replik: -"Ja, det blir ju så när man är pro och i bowling! Sa jag förresten att jag har stjärnor på klotet....för jag är ju pro!" :)
Mina föräldrar har nu konstaterat att Wii ändå är ett bra familjespel. Så förhoppningsvis investerar vi också i ett snart. :)

Som jag nämnde innan så pratade vi alla 4 tjejer om att träffas nån gång i veckan efter påsk. Vi åt lunch på Torggrillen i Osby, det var skönt att träffas allihopa igen och ta igen lite om vad som hänt i allas liv och bara umgås. Det borde vi göra oftare! <3

Måste prata lite Friskis&Svettis också :) Börjar tycka om Core mer och mer, har börjat lära mig lite nu hur man ska göra....och ledaren är såklart snygg också :) Jag får i princip en ny favorit där nästan varannan vecka känns det som men hon är lite mer speciell tycker jag, vet inte varför men det är nånting med henne som får mig att bli lite varm i hjärtat. :)
Och på tal om Core så är låtarna som hon har sketabra men också sketasvåra att hitta - tyvärr. Tesse fick låtlistan av henne och jag satte mig ner direkt och försökte hitta dem. Nu har jag hittat lite mer än hälften av dem, de andra är som spårlöst försvunna.

 Pappa fyllde år förra söndagen, vi firade med att åka till restaurang Casablanca i Hässleholm :)
Alltid lika trevligt att vara där och pappa var glad för den goda maten också, sen tog vi med oss kaffe och milkshake från McDonalds och åkte till Finjasjön. Pappa fick inte så mycket i present men han var glad över hur vi spenderade dagen så det blev bra i alla fall. :)

Pappa räknade ut att jag har nu haft mitt körkort i 20månader, 1vecka och en dag. Så snart har jag inte mitt körkort på prov längre, kommer kännas skönt :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0