Myggbett, Spotify och familj.

Förra måndagen var jag i Kristianstad med mamma och tog bort myggbettet som jag tjatat så länge om nu. Fick valet att ha det kvar (eftersom den inte var farlig för min kropp) och att ha den o klia på resten av livet, eller få ett ärr som kanske också kommer börja klia efter ett tag. Lite svårt val men tog bort den i alla fall, var så trött på den. Den kvinnliga läkaren som jag fick hade väldigt svårt att prata svenska så hon skulle hämta en annan läkare som kunde hjälpa henne, under tiden sa hon åt mig (med en väldigt stark brytning) att jag skulle sätta mig på magen...fattade inte ett jävla skit vad hon menade, skulle jag sitta eller lägga mig på magen?! Jag tittar bort mot mamma som sitter alldeles knallröd i ansiktet med nån konstig skratt-min, läkaren hinner knappt stänga dörren efter sig innan mamma brister ut i ett gapflabb. Ja det är konstigt hur hon har kunnat bli svensk läkare med sån dålig svenska!!?
Och när vi ändå var i Kristianstad så passade vi på att shoppa lite, prata och äta god mat - en riktig mamma-dotter dag :). Behöver mamma-dotter och pappa-dotter dagar ibland, blir en del tjafs när vi är alla tillsammans en lång tid.
På tal om mamma ville hon se nya Alice i underlandet filmen, så jag satte mig ner och fixade hem filmen. Hon blev också lite förvånad över hur den var med tanke på titeln, men filmen blev ändå varmt omtyckt :)

Mamma och jag var hemma hos Mimmi (RoseMarie) som hade en liten hundvalp hos sig, en miniatyr av Lodde ungefär :) Den var så gosig och längtan efter ett husdjur växte sig allt större...märktes på mamma också. Vem vet, kanske det blir en lite mindre hund vi skaffar snart. Hoppas hoppas!!!

Nu är det officiellt att jag Susanne Magnusson numera har blivit Spotify-nörd som alla andra. Jag har verkligen försökt att hålla mig borta och försökt förakta den bara för jag vill ha tillbaka att det ska vara lagligt att ladda ner musik och film gratis, istället för att ha en sida där du kan lyssna på musiken men inte ladda ner den gratis. Men men! Nu är jag i alla fall fast i Spotify-träsket såsom de flesta andra, och jag börjar se det fina med Spotify.

Som en sista sak innan jag ska lägga mig....ja, lägga mig - innan klockan 2 på natten...kryss i taket!!! :)
Och den sista saken är att jag var inne lite på min bror Teddys facebook-sida innan och kollade på hans bilder (sammanlagt 173st bilder). Måste bara säga först att efter all tid som gått har vi allihopa börjat känna att Teddy är en i familjen igen och jag ser honom som en bror och han har sagt att han känner likadant. I alla fall så när jag kollade på hans bilder fanns det inte en enda bild på mig eller mina föräldrar, han hade ett album som var märkt "Familjen"(17st bilder) där var bilder på hans biologiska föräldrar och syskon men inte en enda på oss som stått bakom honom under nästan hela hans uppväxt. Hans barn säger farmor och farfar till mina föräldrar, men vet inte om han faktiskt ser oss som hans familj....gjorde ont i hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0