10 bästa med 2009!

10. Whitney Houstons comeback - Kul att se en så begåvad kvinna börja göra bra för sig, dumpa idioten som drog ner henne i fördärvet och bara göra det som hon tycker om att göra. Sjunga. Kul att ha dig tillbaka!


9. Sista säsongen av Smallville
- Har väntat och längtat så länge på att få se hur det slutar, fastän man vet så vill man ju ändå se det när man har följt serien så länge. Och något som har blivit ännu bättre med de två sista säsongerna är ju ändå den nya medlemmen - Cassidy Freeman. Tog ett stort uppehåll med att titta på Smallville men plötsligt en dag när jag slår på det så ser jag henne, och nu kan jag inte sluta titta på det!

8. Lady Gaga - Antingen hatar man henne eller älskar man henne...och jag älskar henne. Har hört folk säga att de tycker hennes utstyrslar är överdrivna och fula, jag tycker hon är cool som vågar klä sig så. En cool kvinna som absolut förtjänar att komma med på såna här listor!

7. Sista säsongen av the L word - Känns faktiskt lite skönt att det ska ta slut, för på senaste tiden i L word har intrigerna bara blivit konstigare och konstigare. Men samtidigt känns det lite sorgligt för man har följt från början och varit en hängiven tittare. Och så finns det ju inte så många serier som vågar vara så hbtq-vänliga och faktiskt visar det på tv:n. Så det är lite bitterljuvt att det är slut men eftersom jag har älskat den här serien så mycket innan får den vara med på den positiva listan.

6. Nyutkomna cd-skivor - Först och främst Black Eyed Peas, hade väntat länge på deras nya album så blev jätteglad när den äntligen släpptes.
En annans album jag också väntat länge på var Amanda Jenssens :) Ni som känner mig vet vad jag tycker om Amanda, både ser ut och har en röst som en ängel.

5. Lotta Schelin - Vet att man inte sett så mycket av henne det senaste året men man ska absolut inte glömma vilken duktig fotbollsspelare hon är...och snygg. Kan inte förstå hur någon kan vara så snabb som hon är, helt otroligt. Hon är med på listan för att hon inte ska glömmas bort, är jävligt duktig...och snygg.

4. 3D-filmer - Älskar idén med 3D-filmer, helt plötsligt blir alla filmer bra som ser på med hjälp av den teknologin. Såg på Monsters vs. Aliens och Ice Age 3 med föräldrarna och vill bara se mer. Sägs att fler och fler filmer ska göras i både en "vanlig" och en 3D version, och det hoppas jag verkligen att de gör!
Men det finns även några "vanliga" filmer som ska vara med här på listan - Harry Potter och halvblodsprinsen, Milk och Up. Nya Harry Potter tycker jag faktiskt var bra, visst de utelämnade en del men det kanske kommer med i nästa film istället. Men att få se miljöerna man läser om och det mesta utav handlingen är värt att betala för att få se.
Milk är en väldigt fin och känsloladdad film med positiva och negativa åsikter och känslor. Och säger bara det att hade jag suttit själv i slutet av filmen så hade jag gråtit mer än vad jag gråter till Lejonkungen...så bra var Milk!
Up har jag inte sett ännu men längtar tills jag får se den, har inte hört nån över huvudtaget som har sagt att den varit dålig så nu är förväntningarna höga.

3. Homoäktenskap - Jag blir så glad när jag läser att nån kändis som är homo har gift sig. T.ex. så har Eva Dahlgren och Efva Attling gift sig, Ellen DeGeneres och Portia deRossi likaså, och nu sägs det att Peter Jöback också ska gifta sig. Är så glad att Sverige ändrat sig tillräckligt mycket för att tillåta oss att gifta oss i kyrkan som alla andra. 1 poäng till Sverige!

2. Isabel Reboia - En dag när jag sitter vid tv:n så slår jag på Bolibompa och vad får jag se - denna skönhet som faktiskt slår Amanda Jenssen och Nour El-Refai på min lista över heta kändisar...eller okej de kommer kanske på samma plats men att lyckas komma så högt på listan är jäkligt duktigt gjort. Självklart är hon ju inte bara snygg, hon verkar helt genomsnäll, rolig och omtänksam också. Så nu har jag börjat titta på Bolibompa bara för att hon är med, och hon kommer nästan etta på denna listan. Way to go Isabel!

1. Självupplevda händelser - Händelser som hänt i mitt eget liv är självklart värt första platsen. T.ex. min och mina kompisars 20-årsdag och pappas 60-årsdag då vi var i Göteborg. Att gå på Madonna-konserten var en av de häftigaste grejer jag nånsin varit med om, synd bara att jag inte hade bättre sällskap :P
SM i Bruks i Falkenberg var också häftigt att få se, en stor jäkla schäfer som fäller en stor människa för skojs skull är inte varje dag man får se :)
En annan grej som är jätterolig är att adoptionen har gått igenom så nu är jag biologiskt barn i familjen Magnusson. Känns väldigt skönt att äntligen vara det, har längtat och väntat länge på det!
Och lite andra roliga saker som hänt är att jag har skaffat Guitar Hero till mitt Playstation 2, börjat träna på allvar och fått pengar till en laptop som jag önskat mig så länge :)   

 Kommentera gärna och säg vad ni tycker :) MED ERA NAMN så jag vet vilka ni är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0