10 sämsta med 2009!

10. Mikael Persbrandt - Helt plötsligt ska han vara med i nästan varenda jäkla reklam som finns, att behöva se honom utan tröja äcklar mig extremt mycket. Okej han var bra i Beck men någon måtta får det vara med att behöva se honom så ofta i tv-rutan. 

9. Göta Kanal 3 - Allvarligt?! Förstöra filmer sådär! Första filmen var ju bra och tvåan var sådär, det var precis så man kan tycka att den var lite bra. Men att fortsätta och göra en trea är ju bara att förstöra en gammal klassiker, den handlar ju inte ens om det som Göta Kanal-filmerna brukar handla om. Nej, jag hade mer än gärna varit utan den tredje produktionen av Göta Kanal.

8. Tiger Woods - Har aldrig riktigt tyckt om honom men nu tycker jag ännu mindre om honom. Visst att tidningar förstorar upp grejer men att han varit otrogen med ett x antal kvinnor är ju ingen lögn och det vet hela världen. Tycker synd om Elin, ingen är värd att gå igenom något sånt här!

7. Dåliga dansband - TORGNY MELINS!!! När jag hörde dem så ville jag bara klippa av mig öronen! Att folk kan rösta på sån skit, han som "sjöng" lät ju som en litet barn som hade en fis på tvären för fan. Nej, nu får svenska folket skärpa sig lite.

6. Idol - Nu börjar jag tröttna rejält på det här programmet, det var helt okej de första åren men nu känns det mer som att de försöker tvinga fram en Idol. Röstningen går i princip till på det viset att tonårstjejerna sitter och ringer upp föräldrarnas pengar för att de tycker att en snygg kille är med i tv. SVERIGE SLUTA SNO PROGRAM-IDEÉR FRÅN USA!!!

5. Reality-tv - Bonde söker fru är så uttjatat och tråkigt, har aldrig tyckt om det. I de flesta fallen så håller ju inte relationerna när de väl har valt vilka de vill vara tillsammans med. Så otroligt onödigt program!
Paradise Hotel, är som att se Big Brother igen fast i finare miljö. Sex, intriger och pakter. TRÅK! TRÅK! TRÅK!  Ensam mamma söker, även i detta program så brukar det sluta med att den de väljer i slutet är fel och så är de ensamma mammor igen.
Mammas pojkar, haha är nog det mest löjliga program jag nånsin varit med om. Hade aldrig tolererat att min mamma skulle bestämma så mycket om mitt kärleksliv. Och sen tjejerna som söker dit är ju bara ett stort skämt. Stora fobier, stora bröst och slank kropp. Visade sig att en av tjejerna som var där var bisexuell och var bara där för hon ville se hur det var att vara där, och så fort programmet var över så blev hon tillsammans med en tjej. Konstigt program det där!

4. Twilight-hysterin - Är de tillsammans eller inte? Vi bara måste få veta!!! NOT! Huvudrollerna i Twilight sägs vara tillsammans och folk är så intresserade att de skulle kunna ge upp sina egna liv bara för att få veta. Skärp er! Om de nu är tillsammans så tror jag att de bara vill vara det utan att hela världen också ska vara med i förhållandet. Har dissat denna film på grund av hysterin och för att den verkar vara väldigt överskattad. Det enda som är bra med denna film är musiken, kan inte sluta lyssna på Paramore.

3. Anna Anka - Tror inte jag är den enda som tycker att hon ska sluta dyka upp i tv-rutan och i tidningar. Sån överdriven bitch! Första gången jag hörde namnet Anna Anka trodde jag att det bara var en ny figur i Kalle Ankas serie...och GUD vad jag önskar att det hade varit så, sluppit all den här idiotin!

2. Fnurror på kärleks- och vänskapsrelationer - Så mycket problem på de här fronterna som jag haft under 2009 har jag aldrig haft innan, och jag hoppas verkligen att det inte kommer att komma i sån följd nån mer gång som det gjort. Kärleken kan man ju inte göra så mycket åt om hon redan bestämt sig, skulle bara varit skönt att fått veta lite tidigare hur det låg till och inte när det redan är försent.
Vänskapsrelationen som det var en fnurra på är tillbaka till det vanliga, känns det som i alla fall. Har inte så jättemånga kompisar så är lite beroende av de jag har. Finns inte många som lyckas få en att glömma allt ont och får en att skratta i de tider när man annars skulle gråtit men ni lyckas alltid! Ni (och såklart mina föräldrar)är mitt allt och vill aldrig förlora er! 

1. Kändis-dödsfall och dödsfall i familjen/släkten - Antalet kändis-dödsfall under 2009 har varit ovanligt höga, tycker jag i alla fall. Först chockades världen när Natasha Richardson ("Föräldrafällan") dog efter ett fall när hon åkte skidor, sen dog Michael Jackson. Sverige förlorade sedan Ulf Larsson som man kommer ihåg var så rolig när man var liten. Och sen min favorit - Brittany Murphy, som jag redan innan har berättat vad jag tycker om det.
Och sen när det kommer till oss "vanliga" människor så har det också varit ett ovanligt högt antal dödsfall, enligt mig. Först var det min faster som gick bort och bara en vecka efter det dog hennes son (min kusin) och nu senast var det min mormor. Känns fortfarande inte riktigt verkligt att det hänt. Och inte nog med även två av mina tre närmaste vänner har också förlorat någon som stod dem nära.

Finns det en gud så ska han ha en sån spark på nötterna så han inte kan sitta på flera månader!


Kommentera gärna och säg vad ni tycker :) MED ERA NAMN så jag vet vilka ni är

("10 bästa med 2009" läggs snart också upp)


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2010-01-12 @ 20:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0