Msn, fyllechaffis och fin kärlek :)

Som jag skrev i förra inlägget har jag skaffat en laptop, köpte den förra måndagen och är nöjd med den. I vår stationära data slutade helt plötsligt msn messenger att fungera, provade att ladda hem den nya versionen men det gick inte och då sa Sofie att jag skulle avinstalleraden gamla versionen och sen prova igen. Gjorde det men det gick fortfarande inte att få hem den nya versionen. Jag har varit utan messenger i ungefär ett halvår nu.
Så när jag köpte denna laptopen tänkte jag att nu äntligen ska jag få prata med alla som jag inte pratat med på ett halvår. Jag laddade hem den nya versionen och det gick bra, två personer börjar prata med mig direkt när jag loggar in...men vad händer?!!! Självklart ska jag fortfarande inte kunna prata med nån, försökte få upp dialogrutorna men det ville inte datorn. Sen försökte jag börja en konversation men det var samma problem där. Och har även samma problem med offlinemeddelanden som skickas till mig. Dialogrutorna vill inte visas.
Lite lagom irriterande när man redan varit utan det så länge. Typiskt typiskt!!!!

Lite roligare var det nu i lördags när min bror Teddy ringde och undrade om jag kunde vara fyllechaffis, och skjutsa dem från Glimåkra till Kristianstad. Självklart ville jag det, har aldrig sett honom full innan. Det var inte lite roligt utan helt jävla fantastiskt underhållande :) Alla tyckte om min musik jag hade på men helt plötsligt bryts musiken och Thorleifs börjar spela istället. Teddy tyckte att dansband var roligare att lyssna på men det tyckte inte de andra...och inte jag heller eftersom han ville "sjunga" med. Försök att köra med en brölande bror bredvid dig, inte det lättaste.
Sen när jag hämtade dem var de andra tre som hade följt med nästan nyktra och Teddy var helt åt det andra hållet. Men denna gången somnade han i bilen efter en pissepaus och lite tjat om Burger King och McDonalds, som redan hade stängt när de var färdiga inne på klubben och inte ens i närheten på vägen hem :)  
Så det gör jag gärna om fler gånger :)

Måste också prata om den brittiska ungdomsserien Skins som jag har följt i ungefär ett år nu. Har endast sett tredje och fjärde säsongen eftersom skådespelarna inte är desamma i första och andra, och även för att i tredje och fjärde uppmärksammas två tjejers förhållande - Naomi och Emily, eller Naomily som de även kallas :)
De fick kämpa väldigt mycket med sitt förhållande i tredje säsongen innan de lyckades att vara tillsammans som ett vanligt par. Emily hade nästan hela sin familj emot sig och Naomi fick kämpa mot sina inre demoner, men Emily lyckades få familjen att förstå och Naomi lyckades slå ner sina demoner och kalla sig själv för lesbisk.
Det var sista avsnittet för hela serien i förra veckan och det är väldigt tråkigt eftersom Naomily hade mer eller mindre varit osams hela fjärde säsongen (Naomi var otrogen med en annan tjej) och man väntade bara på att de skulle bli tillsammans igen. Till slut ordnade sig allt när Naomi svalde sin stolthet och gav den finaste kärleksförklaringen jag nånsin hört. Och ja, det fälldes en del tårar även från mig. Så här fin kärlek har jag sett göras på tv innan.


Tesse, här är slutet som jag pratat så mycket om :) Naomi som varit otrogen är blondinen och Emily är rödtotten.

 

Kommentera gärna - helst med namn! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0