Jul, jul, strålande jul!

Var ett tag sen jag skrev här, kan bero på att det inte händer så spännande saker i mitt liv :P
Men har faktiskt blivit duktig med min styrketräning, tränar det varje dag och har börjat känna lite resultat :)

Och nåt som jag är superduperglad över är att det ligger jättemycket snö ute på gården, är så mysigt att vakna och ha en fin utsikt med snö som gnistrar i solens sken. Kan ju inte bli bättre :) Har även varit duktig och skottat snö innan plogbilen kom till slut. Den kom på natten och jag som vanligt springer och kollar i fönstret när den gör vallarna, man blir som ett litet barn när plogbilen kommer och måste se för det är ju bara så häftigt.

Det var tänkt att vi skulle åka till Vinslöv i år och fira julen med släktingarna, och jag började se fram emot det mer och mer eftersom jag aldrig firat jul nån annanstans än hemma. Och självklart blir nån här hemma sjuk så vi inte kan åka. Fast det kan vara skönt med en lugn jul hemma också, och så behöver vi inte tänka på att nån av oss får avstå från den goda drickan för att man ska köra hem ;)
Så imon blir det mycket för mig att göra när föräldrarna inte mår bra - handla julmat, laga mat, städa rummet, klä julgranen, göra färdigt skinkan och slå in den sista julklappen. Jag längtar verkligen till julafton så man kan få slappna av!

Och ifall jag inte skriver här mer nu i veckan så vill jag även passa på att säga till alla som läser min blogg: GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0