Alice i underlandet, träd och en massa tjejer :)

Nu har jag äntligen skaffat en laptop så nu kan jag uppdatera lite oftare. Förhoppningsvis :)

Har ändå inte hänt så mycket sen sist. Träningen som Tesse och jag går på har gett resultat, det märker man om man skippar en vecka och sen kommer tillbaks. Fy fan va jobbigt det var!
Det enda störiga med Friskis & Svettis är att så fort man ser en snygg tjej är hon antingen gift och har barn, sambo eller helt enkelt hetero. Tråkigt och jobbigt med tanke på att majoriteten där är tjejer, och jag är singel och trött på att vara det.
Kan förresten säga att detta inlägget kommer handla om tjejer lite då och då, en liten varning om ni nu inte orkar läsa om det. Är lite förvånad att mina kompisar fortfarande står ut om mitt eviga tjatande om snygga tjejer :) Kan inte hjälpa det.   

För ett tag sedan var jag och Sofie i Hässleholm och såg på nya Alice i underlandet, väldigt fint gjord och jättebra skådespelare/skådespelerskor. Mia Wasikowska som spelade Alice var helt suverän, Johnny Depp och Helena Bonham-Carter var som vanligt roliga på det sätt som bara de två kan vara när de spelar mot varandra. Blev bara lite irriterad att den heter Alice i underlandet när den är mer som en fortsättning på originalversionen av Alice i underlandet. Men annars är det en film jag rekommenderar att se!

I förra veckan bestämde helt plötsligt mamma och pappa att vi skulle ta väck NÅGRA utav våra träd som står på våra marker...nu har vi ett kalhygge där det innan har stått ca. 200 träd. Visste inte ens att vi ägde så många träd. Fast det var ganska häftigt att se när de sågade ner granarna, det gick med en jäkla fart med den maskinen de hade. Och det var inte vem som helst som körde den maskinen, det var ingen mindre än Henrik Gustafsson som gick i samma klass som mig på Hassla. Snacka om att bli förvånad när han helt plötsligt stod på vår gård!

För ca. 3 veckor sedan var jag, mamma och pappa i Hässleholm, pappa skulle till sjukhuset och röntgas så mamma och jag passade på att shoppa lite. Lite senare kom vi överens om att vi kunde äta i Hässleholm, så vi gick till restaurang Casablanca. 
Måste först och främst får jag säga att jag är ganska säker på att stället ägs av en äldre utländsk herre och att de andra som jobbar där är nån i familjen eller släkten för de var ganska lika varandra. Det var bara två stycken tjejer som skilde sig från resten av de som jobbade där, en var brunett och den andra blond.
Så för att fortsätta historien satte vi oss och beställde, och som vanligt kollade jag om där var nån snygging och märkte att blondinen som jobbade där tittade väldigt mycket på mig, antingen för att jag är ful, nån hon kände igen (vilket jag inte tror) eller var hon helt enkelt lagd åt mitt håll...och jag hoppas ju såklart på det senare :). Sen fick vi maten, vi satt där o åt och hon tittade fortfarande på mig då och då. Till slut när vi hade ätit upp så kunde inte pappa hålla sig längre utan frågade: - "Alltså Sanne. Betyder dina skosnören (som är lysande neongula) nånting inom.....alltså för jag vet ju vad regnbågen betyder, men betyder dina skosnören nåt speciellt för jag har sett ibland att tjejer tittar på dig.....till exempel nu tittar ju hon den blonda på dig." Mamma och jag bara tittade på varandra och skrattade. Så fick jag förklara för pappa att de inte betyder nånting, vilket vore lite konstigt om de gjorde det med tanke på att jag fick dem med en Kalle Anka-tidning.
Så är det nån som ska till restaurang Casablanca i Hässleholm så bjud gärna med mig :)

Och för att fortsätta tjej-pratet var jag och Tesse på Maxi i Älmhult härom dagen där det finns tre tjejer jag tittar på speciellt, och har gjort de senaste två åren ungefär. En som jobbar vid kläderna och de elektroniska sakerna, en som är vid frysdisken och en som sitter i kassan. Och hon som sitter i kassan har jag pratat lite med på nätet så vi brukar hälsa och till följd av det brukar jag bli alldeles röd i ansiktet för hon är så snygg. Såklart hälsade vi och log mot varandra när Tesse och jag var där, som gjorde att Tesse tyckte att det var jättegulligt och kunde inte sluta med sina "Awwww" och sina hundögon :) Du är så rolig ibland.


Känner att det blev mycket i detta inlägget så jag börjar på ett nytt och fortsätter där.

Kom ihåg att ni får gärna kommentera, helst med ett namn så jag vet vilka ni är :)

Kommentarer
Postat av: teresa

men det var sött! ^^

2010-03-23 @ 11:13:23
URL: http://atimekilltodiefor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0